Saturday, June 26, 2010

aku nda mauu.


pengalaman yg wajar di kongsikan .

lama suda aku menyepikan diri kan ? ee , baru oneweek ne aku masukk ostel di skola baru sudah . paling bida antara yang bida la aku cakap . NDA best eyhh . firstday aku di sana , mau mau ja aku nangiss . kalau boleh , mau ja aku balek rumahh . naa , over . YA , kenyataan nehh . naseb ada kawan bagi tenang tenang masa mau nangis tuh . suasana sana aku nda biasa eyy . ya laa , kebaruan skola sana kan . new enviroment orang bilang . sepa sepa sana aku nda kenal , muka muka yg aku nampak pun muka yg baru baru . ada pun , bukan aku besa pun . adoyaii . dunia dunia . kalau dekat seja tuh skola dari rumah aku kan , lama sudah ku kena hantar pagi pagi , kena ambik ala ala datin tengahari balek skola . kalau nda pun , jalan kaki ka , merangkak rangkak ka , lusir lusir ka p sana . euuw , melampau =.=' ee , YA , kenapa la dorang bina skola di sana tuhh ? bina laa dekat dekat sket . mau jua dalam dalam dekat hutan sana . ingat kami orang utan ka mau skola dekat dekat utann ? aparaaa . mikir dongg !


yang ku rasa SEKARANG . . .


aku suka sudahh la sikit sikit . siiiikit seja okayy . sebab ada kawan sudahh . ex-schoolmate skola sana jugakk && ada lagi kawan yg lain lainn . okayy la jugakk . tapi , masehh jua nda best , handphone nda bley bawa . cilanuts ! bukan apa , boring bhaa . balek balek mau mengadap publicphone seja , mau bebariss , lepas tuh banyak orang lagi d belakang , ndada privacy langsung ! okayy . lagi satu , yg skola sana bukan melayu seja kan . macam macam ada , kalau dulu  aku biasa dh dengar orang speaking dusun dusun , sabah sabah nehh . tapi , sekarang , aku kena berdepan speaking lun bawang , tagal && so on laa kann . aku nda paham pun . well , biasa la tu . mula mula memang macam tuh kali . lama lama biasa sudahh . aduyy , bingung ku kalau pikir benda neh seja . sudahh la kan pikir yg negative sejaa ne . cukup cukup !


TAPI masalahnya ,


aku nda suka yg nehh . uii , negative lagii . biar laa , ambik mu ! uhm , kalau tanya pasal masalah air , memang ada . nda pandai lari bha mana mana ja aku pegi . memang bab habis air neh suka aku kali . eee . satu lagi , air sana tuh kuningg , bau pun laen laen . ee , WTF ? napa jua tuhh . terpaksa aku bawa balekk baju skola cuci di rumahh , takut kotor baju . ishh , melampau punya air . rarely ja ada air bersihh , limited edition kunun . punya laa . air mau di minum pun terpaksa hari hari beli mineral water di kantin . naseb ada , kalau ndada ? matayy . ee , sasakk .



 okayy , KESIMPULANNYA . . .



aku nda tahan sana . titik ! 
AKU NDA MAU T.T


* kamu tahan ka kehidupan macam neh ? kalau dah biasa , MUNGKIN laa . uhm , kalau yg sebelum neh siuk siuk goyang kaki seja di rumah , bejumpa dengan air yg bersih bersih tiap tiap hari ( siap ada filter lagii ) , handphone yg di tangan seja nda lepas lepas , before tidur texting sama kesayangan , bangun tidur texting sampai malam , tidur bila bila tanpa gangguan nyamuk yg kuat menggigit , makan minum di jaga , cuci kain pakai washing machine && yg senang buat apa seja sesuka hati tanpa di arah arah , MANA TAHAN kalau tiba tiba suasana bertukarr . aiyerr =.='


- i'm SORRY untuk mana mana statement yg sensitif or something wrong ka , apa ka . okayy . YA , aku memang emo kali nehh . tidak dinafikan .