Saturday, December 04, 2010

Temans saya.

Assalamualaikum.

No doubt, tiba tiba saya rindu my ex-classmates. Kami tidak lah rapat bagai isi dengan kuku, tapi everything yg kami buat sama sama masih di kira unforgotten. Selagi saya tidak hilang ingatan ni laa. Huahua. Eh best moment ever ba tuu! Kamu ni kan. Rindu sama c Aed, Juju sama Hana. Kami berempat saja selalu kalau dalam class. Tidak cukup kalau mau jadi wonder girls versi geng bas skolah. Hahaha. Biarpun tidak cukup, bulih jua untuk kami begila dalam clas or dimana mana. Bulih juga kami ketawa ketawa sampai teburai isi perut. Rindu gila gila gila tahap gaban sama dorang ni. Rindu mau ketawa sama-sama, rindu mau lari lari, rindu mau mengumpat, rindu mau teriak sama sama, rindu mau pegi kantin cepat cepat, rindu mau main main time bebaris di luar clas and ofcos la rindu mau begossip!

JUJU, rindu mau tengok gigi rabbit ko. Rindu mau dengar ko punya cerita yg lucu lucu. Rindu dengar cerita c Nerd ko yg tidak habis habis tu juju. Rindu mau tengok ko begaduh sama c Aed atau c Etyy. Rindu mau stay up malam malam. Sampai mana sudah rambut ko ju? Kaki? Jangan gunting tu, nanti mama ko marah. Ngehehe. Rindu saya pegang rambut ko tau, haluus woo! Rindu ko minta shampoo saya time mandi. Rindu mau berebut kamar mau mandi petang. Siap teriak teriak lagi tu. Rindu bangun lambat! Rindu mau mandi lambat kalau pagi pagi sebelum pegi sekolah. Ko ingat lagi masa kita sama c Qayy mandi d kolah yg pagi pagi? Sedangkan yg lain berbaris sudah di dataran ostel mau pegi skol. Punya lambat! Hahaha. Siukk kan juju! Rindu ko selalu kasi kawan saya pegi tandas kalau malam malam. Ee, rindu!

AED, rindu mau tiru ko punya homework. Rindu mau main main time bebaris d dataran, ko sama juju la yg kuat main. Rindu ba tengok ko bebubut sama c Adib selalu dalam class. Comel. C Adib gima mulau mulau. Kahkah. Rindu tengok ko selalu marah marah c Getek. Hahaha. Rindu tunggu ko datang lambat p skol. Bulih bulih ba ko cakap d pekan jam. Ko ni kan Aed! Rindu tengok ko paling awal d dewan makan sama c juju kalau pulang sekolah. Rindu ba tengok ko bejalan Aed, kiut! 

HANA, rindu tengok ko lari. Macam budak ni. Rindu mau mengumpat sama ko. Rindu mau cerita pasal laki. Rindu mau tidur masa cikgu mengajar. Rindu ko pinjam cermin saya. Rindu ko picit picit jerawat d class. Rindu pegi tandas sekolah sama sama, eskep sama sama lagi kan. Rindu ba mau gunting gunting rambut di class. Rindu mau cerita pasal baju baju lawa, semua ladies things mau dicerita. Rindu juga tengok ko pukul c Adib selalu dalam clas. Rindu tengok ko begaduh sama c Jaran. Saya pun rindu mau begaduh sama dia actually. Rindu mau terajang dia oh. Hahaha. 

Long time no see. So, ingat ingat lupa sudah sama apa yg selalu kamu cakap. Rindu kamu ajar saya cakap dusun. Walaupun lucu, tapi best. Lain kena tanya, lain saya jawab! Yang lain ketawa ketawa di belakang. Punya siuk even kena kasi ketawa. Ee, rindu ba mau ketawa sama sama. Ketawa sampai tidak kering gusi. Juju selalu lucu. Lepas ketawa berabis semua tidur! Bestttt. Saya masih lagi ingat kamu, rindu kamu. Tapi kamu ingat ka lagi sama saya? Rindu ka sama saya? Jangan jangan tidak. Ee, kalau tidak saya bakar oh kamu hidup hidup. Cakap kamu rindu saya cepat! Hohoho. Ada masa kita jumpa ah! 

GIPI, saya sama rindu ko! Rindu dengar ketawa ko. Rindu mau jalan sama sama. Rindu bila tengok ko marah, tengok ko merajukk. Rindu tengok ko lari, comel! Rindu mau begaduh sama ko. Rindu cerita cerita sama ko. Rindu begossip sama sama. Rindu mengumpat! Adui, rindu! Bila ko pegi sini lagi? Saya tunggu tau, mama mau bagi mam ko 'salai' puas puas.

Saya rindu mau pegi Ranau. Rindu mau jumpa orang orang Ranau. Rindu suasana Ranau. Rindu junior junior and senior senior saya. Rindu mau makan laksa sarawak di Siring Cafe. Rindu mau mam cokelat d Sirang. Sadap ba joo! Rindu naik paweng. Rindu mau pegi ostel, rindu pegi keluar pekan setiap ari Rabu sama Ahad! Rindu mau kena marah warden asrama. Ngehaha. Saya mau pegi Ranau. Tapi manada mama saya suruh tu kalau sorang sorang pegi sana. Tudubangat laa. Kalau saya bisa terbang, saya terbang sudah pegi sana. Tapi singgah di KiKih atau di Membakut la kijap, jumpa kesayangan dulu. :P

And last, thanks to any keluarga angkat saya d Ranau. Thanks for take a good care three of us from Sarawakian. A big thanks to you! Kalau saya pegi Ranau saya lawat kamu ar! xoxo.

*No image to display. Tata. Salam. :)


(Sabahan Language)

No comments: