Monday, May 30, 2011

Entry tiada gambar tapi panjang. Jangan baca kalau boring.

Bila nampak title pun, tertanya-tanya eh apasal entry takda gambar, tapi panjang pula. Hmm nampak tak best je kan. Ye lah, aku tau memang tak best pun. Kite tak paksa you all baca entry ni. Kalau nak, silakan. Tak mahu sudah. Kesiannyeeew kiteeewww kan?

Do you know Fujifilm Instax Mini 7s Camera? Have you seen that? Look so cute kan? Geram tengok kan? Macam mahu cubit-cubit kan? Camera ni bukan lah camera yang latest se-latest latestnya, agak lama sudah dia keluar and paling sandinya the most colour i like, out of stock. White-pink tu lah. Ee menangis terus! Kesian i yang ke-lambat-an ni. Ok please laugh. Lagipun sekarang jiwa saya yang addict dengan benda benda seperti ini muncul lagi. Wah! And bila papa tahu anaknya macam ni, terus garu-garu kepala ohh. Ha-ha-ha.

Sebelum ni, saya gila tahap gaban dengan dslr. Tapi sekarang macam kurang sudah, rasa macam mahu jual balik. Muahaha. Kejamnya, nda lah kali mau jual ah. My beloved daddy yang kasi beli tu, kita bikin koleksi ah daddy. Hmm mula-mula tu banyak kali fikir termenung separuh gila samada bapa mahu beli untuk saya atau tidak. Ye lah, i'm still under tanggungan my bapa kan. Still study and takda kerja. Jadi mana saya mahu dapat duit kalau beli sendiri? Kan? Almost setiap kali ada masa, saya cakap benda ni dengan papa. Ha-ha-ha. See? Ada kesungguhan kan? One day, kebetulan saya follow bapa pergi Miri, hmm i thought bukan jugak kebetulan sebab bapa yang paksa saya ikut. Kah-kah-kah. At Miri, bapa ask me to survey that gadget. Survey punya survey, and i got it! Thanks papa. Saya lah orang paling happy masa tu saya rasa. Muahaha.

Kalau handphone, nda minat sangat. Lagipun bagi saya henfon adalah satu keperluan, bukan kehendak. Tapi kalau sudah yang advance gila-gila tu dah kira kehendak tu! Ekceli kalau saya, henfon yang advance bagai ni nda suka sangat. Cukup lah sekadar boleh text and call, sebab saya jenis yang selalu text. Call jugak sebenarnya, tapi itu aktiviti pada waktu malam. Membunuh bagi saya kalau pakai iPhone bagi orang-orang yang text-addict ni. Lenguh jari kau nak touch screen dia, mak ai. Awal-awal saya surrender oh! Dulu pernah jugak guna benda tu, tapi amat sekejap, a few days saja kali. Complicated. So, saya tukar balik guna Sony Ericsson saya tuuu. Hi-hi-hi. Senang sikit, tengah memasak pun boleh tekan tekan. Lepas tu boleh letak dimana-mana. Easy going lah katakan. :P

Oh lagi satu saya mahu PICK Digital Camera, comel jugak. Memang sweet, sekali pandang macam bukan camera betul-betul. Macam mainan. Kan? Ngehehe. Fuuvi Biscuit pun comel jugak, kalau boleh mahu jugak yang ni. Yang Polaroid pun mahu jua satu! Eh semua lah aku mahu! Sorry, gambar(s) non hado, malas nak tempek-kan nya dalam ni. Mahu tak mahu, kena visit The *Click* Shop. Macam-macam ada! Sumpah korang suka. :D

Saya harap semua yang saya mahu ni jatuh dari langit! Terus saya kasi palayang-palayang depan kamu semua. Ha-ha-ha. :P

No comments: