Friday, July 22, 2011

banyakkan amal ibadat.

tadi dah update dah, tapi tak publish lagi. idea aku tiba-tiba kecundang di tengah jalan nak balik rumah pak mail. so, tak nak lah nak paksa-paksa otak kesayangan aku nih. lagipun, i tak suka paksa-paksa. muahaha. (sila muntah)

lately, dekat-dekat nak bulan ramadhan selalu sangat aku dengar berita kematian di kawasan daerah aku ni. hari ni aku dengar, esok ada lagi, lusa ada lagi, tulat ada lagi. kira-kira dalam seminggu tu ada jugak tiga empat orang meninggalkan dunia. ada yang sebab sakit, eksiden, and macam-macam. ada tua dan ada yang muda.

#1
dua hari lepas, seorang lelaki bermotorsikal meninggal dunia kerana dilanggar sebuah hilux yang dipandu oleh seorang gadis berumur 19 tahun (sebaya aku). hilux tu laju dekat selekoh tajam then maybe dia tak nampak motorsikal, so dia buat jalanraya tu dia punya. sekali tengok, dia dah heret motorsikal bersama-sama lelaki tersebut dengan jayanya. bila dengar dah heret, ye confirm takda harapan nak hidup. innalillah. ada orang cakap, lepas budak tu sedar dia langgar orang, dia terus peluk lelaki yang dia langgar tadi.

selepas kejadian ni, pantang aku sorang-sorang dekat dapur. muahaha. :D

nota kaki : setiap kejadian yang berlaku ni mengingatkan kita dengan kematian. bak kata orang beringat sebelum mati. bekalan dekat akhirat kena cukup. nauzubillahiminzalik.


# gambar sekadar hiasan

No comments: